-->
З кінця квітня 2021 року ДПСУ впровадило новий контроль на приймальному шлюзі для відслідковування чинності КЕП осіб, якими підписано ПН на дату складання такого документа.
У разі зміни керівника та/або підписанта ПН (головного бухгалтера/бухгалтера, інше) на підприємстві, користувачі отримують квитанції з текстом помилки: «Документ не може бути прийнятий – Порушено вимоги статті 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг» – кваліфікований електронний підпис особи ІПН Прізвище І’мя, яким засвідчено електронний документ, не є чинним на дату складання податкової накладної».
Чому це відбувається?
Оскільки саме керівник підприємства є автором, який набуває статусу СЕД шляхом приєднання до Договору та надає право підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, електронний документ, який був створений на дату дії повноважень попереднього керівника, але не підписаний чинним КЕП, вважається не завершеним (створеним) згідно вимоги статті 6 ЗУ «Про електронні документи та електронний документообіг», якими зазначено, що накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа.
Новий керівник та відповідальні особи не можуть підписати такий документ, оскільки діють в рамках іншого Договору, дата набрання чинності якого відрізняється від дати створення електронного документу.
Наші рекомендації щодо дій у разі зміни керівника та/або підписанта ПН на підприємстві
1. У разі зміни керівника (проте на підприємстві наявна особа з правом підпису ПН, яка не змінювалася) необхідно:
2. У разі зміни керівника (співробітник з правом підпису ПН відсутній) необхідно:
3. У разі зміни і керівника і підписанта ПН необхідно:
Нормативне підгрунття для делегування права підпису податкових накладних
З 23.04.2021 р. діє оновлений Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабміну від 29.12.2010 р. № 1246, зі змінами згідно з Постановою КМУ від 21.04.2021 № 378 (далі – Порядок № 1246), в якому зазначено, що до Єдиного реєстру податкових накладних (далі – ЄРПН) приймаються податкові накладні (далі – ПН) та/або розрахунки коригування (далі – РК), складені в електронній формі з накладенням:
При цьому РК, що підлягає реєстрації отримувачем (покупцем), приймається до ЄРПН, якщо він складений з накладенням постачальником (продавцем) та отримувачем (покупцем) КЕП відповідно до абзаців першого – третього цього пункту 10 Порядку №1246.
Для делегування права підпису ПН іншій посадовій особі платник податку повідомляє про таку особу, в тому числі дані кваліфікованого сертифіката відкритого ключа зазначеної особи, орган ДПСУ за основним місцем обліку (за неосновним місцем обліку – для платників податку, які змінили місцезнаходження та для яких сплата визначених законодавством податків і зборів після такої реєстрації здійснюється за місцем попередньої реєстрації до закінчення поточного бюджетного періоду) відповідно до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Нагадаємо, 01.09.2020 набув чинності наказ Мінфіна від 06.01.2020 р. №261 «Про внесення змін до Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», згідно якого автор набуває статусу СЕД з дати приєднання до Договору, примірну форму якого визначено у Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами.
Для надання права підпису електронних документів іншим особам, яким делеговано право підпису, автор повідомляє про таких осіб контролюючий орган, шляхом направлення Повідомлення про надання інформації щодо кваліфікованого електронного підпису (чар-код форми J/F1391103).
Дія Договору та пов’язаних з ним Повідомлень припиняється за наявності однієї з таких підстав, зокрема отримання інформації з Єдиного державного реєстру про зміну керівника, сторони Договору.