5 Листопада 2020 р.

Як перевірити електронний підпис? Перевірка ключа ЕЦП та КЕП

news-img1

Шановні користувачі!


Вже завтра 7 листопада 2020 року згідно вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги” припиняється дія ЕЦП (електронного цифрового підпису) і платники податків втратять можливість підписувати за допомогою ЕЦП електронні документи та звітність.

Мінцифри підготувало роз’яснення, згідно яких усі електронні підписи, які мають українці, є дійсними.

Оскільки вже протягом двох років, з моменту набуття чинності Законом України “Про електронні довірчі послуги”, українці отримують лише сучасні електронні підписи європейського типу — кваліфіковані та удосконалені.


Удосконалений електронний підпис призначений для масового використання. Він найбільш доступний і за останні два роки прийшов на заміну застарілого ЕЦП.

92% громадян користуються саме таким підписом. Головна його особливість — можливість зберігання на файловому носієві, наприклад звичайній флешці. Використовується у більшості життєвих ситуацій.

Кваліфікований електронний підпис призначений для використання в ситуаціях, які потребують підвищеного захисту. Наприклад, державними службовцями чи нотаріусами. Головна його відмінність від удосконаленого електронного підпису — зберігання на захищеному носії — токені чи у хмарі.

Протягом двох років відбувався перехід на нові електронні підписи. За цей період закінчилася дія усіх ЕЦП, адже термін їх використання саме два роки. Отже, усі електронні підписи, які видані протягом дії закону, дійсні.


Перевірити свій електронний підпис можна за допомогою наступних ресурсів:

Для цього необхідно завантажити підписаний файл у форматі .p7s. За результатами аналізу буде сформовано Протокол створення та перевірки кваліфікованого електронного підпису, в якому буде зазначена інформація щодо типу носія особистого ключа: захищений/незахищений; типу підпису: удосконалений/кваліфікований та сертифікату: кваліфікований чи ні.

Для прикладу Протокол, сформований на сайті КНЕДП “MASTERKEY” у розділі “Послуги – Перевірка підписів” та Протокл, сформований на сайті Центрального засвідчувального органу у розділі “Перевірити підпис”.


Також звертаємо Вашу увагу, що згідно вимог Закону України “Про електронні довірчі послуги” використання кваліфікованої електронної позначки часу для постійного зберігання електронних даних є обов’язковим.

У разі перевірки підписаного документу, в якому відсутня позначка часу, на вище вказаних ресурсах в Протоколі буде присутнє зауваження:

“Час підпису (не підтверджено кваліфікованою позначкою часу для підпису від Надавача) Звертаємо Вашу увагу на те, що із набуттям чинності 07.11.2018 Закону України «Про електронні довірчі послуги» та відповідно до частини четвертої статті 26 цього закону, використання кваліфікованої електронної позначки часу для постійного зберігання електронних даних є обов’язковим.

Просимо звернутися до свого суб’єкта надання послуг електронного підпису із вимогою про приведення програмно-технічного комплексу у відповідність до норм законодавства.”


Таким чином рекомендуємо під час підписання файлів в програмі Арт-Звіт Pro встановлювати в параметрах програми мітку часу.

Вас може зацікавити