Шановні користувачі!
27 травня 2021 року ПФУ оприлюднив на своєму сайті проєкт Закону України “Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо подання єдиної звітності з єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування і податку на доходи фізичних осіб”.
Виходячи з обґрунтування необхідності прийняття даного акта, об’єднання звітності з податку на доходи фізичних осіб та єдиного внеску з встановленням квартального періоду звітування призвело до:
- відтермінування (від одного до трьох місяців) надходження до реєстру застрахованих осіб Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування (далі – РЗО) відомостей про заробітну плату працівників, сплату єдиного внеску, страховий стаж застрахованих осіб та своєчасне включення цих періодів для розрахунку виплат за соціальним страхуванням у випадку тимчасової непрацездатності, безробіття, нещасного випадку на виробництві, а також пенсії (що впливає, зокрема, на визначення права на пенсію);
- послаблення платіжної дисципліни сплати сум єдиного внеску внаслідок відтермінування граничних строків сплати, що впливатиме на забезпеченість фінансовим ресурсом поточних пенсійних виплат;
- відтермінування реалізації заходів впливу для стягнення простроченої заборгованості, оскільки виникнення такої заборгованості відображатиметься по зобов’язаннях, що містяться в квартальному звіті;
- зміщення терміну (від одного до трьох місяців) розрахунків показники середньої заробітної плати (доходу) в Україні, з якої сплачено страхові внески, визначені на підставі поданої платниками квартальної звітності, та які враховується для обчислення пенсії;
- неможливості здійснення своєчасного щомісячного аналізу основних показників, які впливають на наповнення бюджету Пенсійного фонду України, зокрема фонду оплати праці та чисельності застрахованих осіб (виявлення причин зменшення фонду оплати праці за звітний місяць здійснюватиметься після отримання інформації з Державної податкової служби України, що надходить до Пенсійного фонду України в порядку обміну інформацією) та здійснення моніторингу відомостей РЗО щодо виявлення ознак використання праці неоформлених працівників та порушень законодавства про працю з відповідним наданням інформації Державній службі України з питань праці та втрати її актуальності.
Метою законопроєкту є зміна податкового періоду з квартального на місячний для подання платниками податків, у тому числі податковими агентами, платниками єдиного внеску, контролюючим органам податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків – фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску.
У разі прийняття, цей Закон набирає чинності з 01 січня 2022 року.